יום שלישי, 11 במאי 2010

דירה להשכיר

כשחזרתי והתוודעתי לסיפור דירה להשכיר בילדותי השניה לא ממש הבנתי אותו. זה ברור שהחזיר הוא גזען כי הוא פוסל את החתולה רק בגלל שהיא כושית, ובאמת ממש מגרשים אותו בבושת פנים. אבל לגבי החיות האחרות? מי פה לא בסדר? התרנגולת היא באמת שמנה ועצלנית, הקוקיה ממש פרזיטית, מטילה ביצים בקינים של אחרים (והגוזלים שלה אח"כ מגרשים את הגוזלים המקוריים), והסנאית עושה הרבה רעש, ומי היה רוצה שכנה שכל-כך מרעישה. ומה בכלל הקטע הזה של היונה? איך היא מסתדרת עם כל החלאות האלה? סיפור מוזר, כלומר, יש לו קצב יפה והוא מגנה את הגזענות של החזיר. אבל סתם סיפור.
טוב, עברו כמה שנים ואני כבר לא יאפי רודף בצע ושררה ומעריץ של סיינפלד ופתאום אני מבין את הסיפור – ואיזה סיפור מדהים זה.
אז תקשיב טוב, עופר שלא הבין מהחיים שלו: נכון, התרנגולת, הקוקיה והסנאית הן לא משהו, הן באמת עצלניות, פרזיטיות ורעשניות – לא מתיישבות לנו טוב במודל האמריקאי המושלם של יפים, חרוצים, אנשי משפחה ומנומסים (וכן, גם לבנים). אבל זה העניין, לקבל את האחר על חסרונותיו, ולהסתכל על היתרונות על מה שהוא מביא לחברה – וזה ממש מה שהיונה עושה. וכן, עם ההרמוניה והקבלה של האחר, השונה היא גם מביאה שלום – בונוס.
מומלץ בחום.

תגובה 1:

  1. השאלה היותר בעיתית היא איפה העכבר.
    אומרים שהוא "עזב" (אני חושד שנרצח אך זה סיפור אחר). מי בעל הבית האמיתי? האם כל שאר דיירי הבית הם הבעלים? קצת חשוד לא? אולי הם בעצם התנחלו לבית ללא רשיון, והם משכירים את הדירה הכי קטנה ודפוקה?

    השבמחק