יום שישי, 21 במאי 2010

שלום שלום

התקשרתי למכר של גיסי מהג'ודו במוצאי שבת, מסתבר שמדובר בויקטור אריאל מייסד טרנס-צ'יפ והוא כבר אחרי אקזיט מכובד. מדובר באדם מרשים מאוד, שלמרות, שככל הנראה יושב על לא מעט כסף הוא נחמד, צנוע ונשאר ביסודו איש טכני ולא מנהל מנופח בכבוד עצמי.
למחרת נפגשנו אצלו בבית, דירת גן נחמדה וסבירה ביותר. השיחה הייתה נעימה וקולחת ומסתבר שאנחנו חולקים לא מעט דעות במשותף. מסתבר שאחרי שסמסונג קנתה את טרנס-צ'יפ אותו ויקטור אריאל נשאר לנהל את טרנס-צ'יפ (שעכשיו היא חלק מסמסונג) והפך להיות סמנכ"ל בסמסונג (אחד מתוך כ 120) ובילה הרבה מאוד זמן במזרח אסיה.
בתור מי שביקר ביפן לא מעט פעמים (בערך עשרים) במסגרת העבודה המסקנה שלי היא שהיפנים פשוט דפוקים, ומסתבר שויקטור, שכאמור יש לו הרבה יותר זמן של מזרח אסיאתים, מגדיל ואומר שזה לא רק היפנים אלא גם הקוראנים והסינים... אבל הוא בעצם עידן את האמירה שלו: הם לא דפוקים הם פשוט גרועים בתוכנה. טוב, זה כבר נשמע מעניין.
הסברה שלו היא כזו. הכתב שלהם הוא מאוד קשה ולכן הם משקיעים המון אנרגיה בתקופת הילדות בדיוק ובתפישה חזותית. הפשטה, לעומת זאת, היא מאוד מוזנחת. ולכן, הוא מוסיף ואמור, הם פשוט מתכנתים גרועים. הנדסת חומרה? מצויינים, כי זה שירטוטים ודיוק – מתאים להם כמו כפפה ליד, אבל תוכנה, שזה יותר הפשטה ומעט ויזואליזציה – פשוט חור בראש. אגב, כל מי שקורא לתוכנה, "הנדסת תוכנה" או שהוא לא יודע מה הוא מדבר או שהוא מנסה למכור לכם משהו.
מה שעוד הפתיע אותי זו דעתו על הכלכלה הגלובלית. כמוני הוא חושב שהצריכה הסינית תתחיל לעלות והצריכה האמריקאית תתחיל לרדת ולכן צריך לכוון למוצרים שמתאימים לצריכה ברמה הבאה של הסינים ולא של האמריקאים. כלומר, אפשר לצפות שמי שיעלה דור בטלפונים הסלולרים, למשל, יהיו הסינים ולא האמריקאים. אבל מצד שני, הוא מזכיר, שיש מרחק רב בין הצריכה הסינית העתידית לבין הצריכה האמריקאית הנוכחית (למעשה יש מרחק רב בין גם בין צריכה האמריקאית העתידית לצריכה האמריקאית הנוכחית) ולכן הפוקוס צריך להיות השוק הסיני עם דגש על מוצרי הצריכה המערביים כיום, פשוט יותר זולים.
ואם עושים אחד ועוד אחד אז מצד אחד יש לנו את שוק הצריכה הסיני המתעורר ומצד שני חולשה בתוכנה – ולכן המטרה היא ברורה: תוכנה לשוק הסיני.
אני לא אפרט בדיוק את המוצר העתידי שלנו, אבל נאמר שבתפקידו כסמנכ"ל בסמסונג הייתה ממנו בקשה ספציפית לתוכנה מסויימת שהם צריכים. הוא מוסיף ואומר שהוא יודע בוודאות שהם ניסו ולא הצליחו (פחחח). אז הוא פתח חברה סינית, טקויה שמה, ומתחיל לגייס את גרעין ההקמה. אז התגייסתי.

2 תגובות:

  1. מאמר של שיינין בגלובס על הכלכלה האמריקאית שכולל השוואה בין ארהב, אירופה הודו וסין.

    ציטוט:
    "
    אירופה איבדה את מעמדה המוביל בתהליך אבולוציוני זה עוד במלחמת העולם השנייה. מאז, ארה"ב היא נושאת לפיד ההתפתחות המדעית והטכנולוגית, ומרבית ההישגים בתחומים אלה מרוכזים בה. לא סין ולא הודו מאיימות על ארה"ב. הן לא ממציאות דבר, אלא מעתיקות ומשכפלות את הטכנולוגיות, כמו שעושים הגנים בתאים.

    לסין יש עוד 40 שנה בקירוב עד שתגיע לתוצר האמריקני, וגם אז רמת החיים האמריקנית (תוצר לנפש) צפויה להיות פי 4 מאשר בסין."

    השבמחק