יום ראשון, 4 באפריל 2010

ובינתיים במדינה קטנה במזרח התיכון

אז הבנו שארה"ב וסין נמצאות כרגע בדו קרב בצהרי היום אבל הרי אותנו מעניין מה קורה כאן, בישראל. בכלכלה היציבה ביותר בעולם.
אז ככה, באפריל 2009 אובמה התחיל להדפיס כדי למשוך משרות לארה"ב ושער הדולר שעמד אז על 4.2 שקלים התחיל לרדת, הסינים הצטרפו מהר לחגיגת ההדפסות כדי להחזיק במשרות שלהן אז סטנלי פישר אמר לעצמו: "ווגע, ווגע, ווגע, מה פתאום שהאמוויקאים האלה יקחו לנו את המשוות" והתחיל גם הוא לקנות דולרים.
וכבר חצי שנה שסטנלי רוכש דולרים ולא נותן לדולר לרדת מתחת ל 3.65, כמובן כאשר הדולר מתחיל לעלות הוא מספיק לקנות ואז כאשר הדולר עולה בערך ל 3.85 ומתחיל לצנוח חזרה. כך סטנלי מחכה לו לראות איך יתפתח הדו-קרב באוקיינוס השקט שומר על שיווי משקל.
אני בינתיים מהמר לי על יציבות שער הדולר (מוכר אופציות על הדולר) ומרוויח לי כ 2000 שקלים לחודש ונהנה לראות את סטנלי משקיע את מרצו והוננו כדי לשמור עלי.

2 תגובות:

  1. אנחנו מדפיסים?
    חשבתי שרק מעבירים יתרות השקלים לדולרים

    השבמחק
  2. אולי אני מדבר פה שטויות אבל אם נסתכל על הדו"ח השנתי של בנק ישראל ל 2009
    http://www.bankisrael.gov.il/deptdata/hashav/maazan/2009/cha1h.pdf
    נראה שניירות ערך סחירים של מטבע חוץ עלו ב 50 מיליארד שקלים לעומת זאת הפקדונות התאגידים הבנקים עלו ב 60 מיליארד שקלים.
    כלומר, הבנק למעשה לווה מהבנקים שקלים וקונה איתם דולרים.

    מה שאומר שאתה צודק באופן חלקי - כלומר, אין הדפסה אבל גם לא מדובר ביתרות קודמות, ויותר חשוב, לא מדובר בהצפה של שקלים.
    אני אתקן. תודה.

    השבמחק